Niniejszy blog w żaden sposób nie wyraża stanowiska jakiejkolwiek instytucji, partii, organizacji, a jedynie osobiste przemyślenia i poglądy autora. Nie jest też żadnym "oficjalnym blogiem", zrobiłem go po to by się dzielić z Wami wszystkim, co mnie interesuje. Życzę wszystkim miłego czytania!

wtorek, 20 października 2015

Kosmiczny prezent

    W poniedziałek, 19 października otrzymałem list z Centrum Wyszkolenia Astronautów Europejskiej Agencji Kosmicznej. Swoje zdjęcie i autograf podarowała mi Samantha Cristoforetti, włoska astronautka i rekordzistka w długości jednorazowego pobytu kobiety w kosmosie (199 dni i 16 godzin). Samantha przebywała na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej od 23 XI 2014 do 11 VI 2015 kiedy wylądowała w statku Sojuz na Ziemi. Warto dodać, że jako pierwsza osoba przygotowała w kosmosie kawę w specjalnie opracowanym dla niej ekspresie. Przez cały czas trwania misji astronautka była bardzo aktywna na facebooku, twitterze i YouTube.
     W kopercie znalazłem również oficjalny emblemat misji "Futura" czyli lotu pani kapitan. Grazie mille, la donna delle stelle ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz